Resultaat 1 - 10 (van 27)

• Biebzwemmen bij zwembad Carrousel Bekijk details

6 maart 2024

Basisschoolleerlingen in Ommen gaan in de twee weken vanaf maandag 11 maart iets bijzonders beleven: biebzwemmen! Tijdens een leuke activiteit in Zwembad Carrousel worden de kinderen ondergedompeld in de verhalen, duiken ze in de letters en spartelen ze rond door de informatie.

• Vreemde mail ontvangen? Bekijk details

8 februari 2024

Oeps. Op donderdag 8 februari ontvingen door een technische fout veel leden van de Bibliotheek Salland een e-mailbericht met de boodschap: ‘Welkom bij de Bibliotheek!’ In het bericht staan tips voor nieuwe gebruikers. De e-mail is per ongeluk naar allemaal mensen gestuurd die allang lid zijn. Er wordt gewerkt aan de oplossing van het probleem. Onze excuses!

• Hub in bibliotheek Olst geopend Bekijk details

5 februari 2024

In de bibliotheek in Olst staat sinds kort een hub. In deze geluidsdichte cabine kunnen maximaal 4 mensen overleggen of rustig werken. Iedere bezoeker van de bibliotheek mag de hub gebruiken. Afgelopen vrijdag werd de hub feestelijk geopend.

• Quinten en Fleur zijn Raalter voorleeskampioenen! Bekijk details

2 februari 2024

Tijdens de Voorleeswedstrijd tussen zeventien schoolkampioenen uit de gemeente Raalte zijn Fleur Hartgers en Quinten Span uitgeroepen tot kampioenen van de gemeente Raalte. Later deze maand mogen zij de gemeente vertegenwoordigen in de regionale finale, met kans om uiteindelijk De Nationale Voorleeskampioen 2024 te worden.

• Kuba Kania wint voorleeswedstrijd gemeente Olst-Wijhe Bekijk details

31 januari 2024

Kuba Kania van basisschool IJsselwijs uit Olst heeft de voorleeswedstrijd van de gemeente Olst-Wijhe gewonnen. Kuba mag als winnaar van Olst-Wijhe door naar de regionale finale in Ommen. En misschien wordt hij wel De Nationale Voorleeskampioen 2024!

• Aniek Doggen wint voorleeswedstrijd gemeente Ommen Bekijk details

25 januari 2024

Aniek Doggen van basisschool het Palet heeft woensdagmiddag de voorleeswedstrijd van de gemeente Ommen gewonnen. Later deze maand mag Aniek de gemeente Ommen vertegenwoordigen in de regionale finale. En misschien wordt zij wel de Nationale Voorleeskampioen 2024!

• Boekenverkoop Bibliotheek Bekijk details

20 november 2023

Sommige boeken uit de bibliotheek zijn zo mooi dat je zou willen dat je ze nooit meer terug hoefde te brengen. Dat komt goed uit, want op maandag 27 november 2023 begint weer de verkoop van afgeschreven boeken in de Bibliotheek Salland.

• Huurcontract nieuwe bieb Wijhe getekend Bekijk details

24 oktober 2023

In 2024 verhuist de Bibliotheek Salland, vestiging Wijhe van haar huidige locatie naar Langstraat 58-60-62, ‘het pand van Hemeltjen’. Op maandag 23 oktober 2023 werd het huurcontract getekend. Tot nu toe is de bibliotheek in Wijhe een zelfbedieningsbibliotheek, geheel gerund door vrijwilligers.

• Verkiezingskrant in gewone taal Bekijk details

17 oktober 2023

Op 22 november 2023 is er de Tweede Kamerverkiezing. Speciaal voor mensen die moeite hebben met lezen en schrijven, heeft ProDemos een Verkiezingskrant in gewone taal gemaakt. In deze krant staat in begrijpelijke taal uitgelegd waar de verkiezingen over gaan, hoe stemmen werkt en wat de Tweede Kamer precies doet.

• Week van lezen en schrijven Bekijk details

8 september 2023

In Nederland hebben 2,5 miljoen volwassenen moeite met lezen, schrijven en/of rekenen. Vaak kunnen zij daardoor ook niet goed omgaan met bijvoorbeeld een computer of mobiele telefoon. Tijdens de Week van lezen en schrijven (vrijdag 8 tot en met vrijdag 15 september) roept Stichting Lezen en Schrijven buurthuizen, bibliotheken, gemeenten, scholen en maatschappelijke organisaties op om in actie te komen tegen laaggeletterdheid. Bibliotheek Salland neemt ook dit jaar weer deel aan de themaweek.

Paginanavigatie