Bibliotheek Salland opent nieuwe vestiging in Wijhe

Gepubliceerd op: 4 juli 2024 15:45

Met trots kondigt Bibliotheek Salland de opening aan van haar nieuwe vestiging in Wijhe. Vanaf vandaag is de bibliotheek te vinden op Langstraat 58-60-62, in het historische pand bekend als 'Het Hemeltjen'. Dit pand, dat een rijke geschiedenis kent met diverse bedrijvigheden zoals een brood- en koekenbakkerij, kruidenierswinkel, wagenmakerij, schoenmakerij, kleermakerij, ijzerwarenwinkel, wijnhandel en tandartsenpraktijk, biedt nu onderdak aan de bibliotheek.

De verhuizing van de oude locatie aan de Kerkstraat 1 naarhet nieuwe adres markeert een nieuw hoofdstuk voor Bibliotheek Salland. Het interieur van de nieuwe bibliotheek is volledig vernieuwd en ontworpen om een uitnodigende en multifunctionele ruimte te bieden voor de inwoners van Wijhe en omgeving. Of je nu wilt ontmoeten, studeren of gewoon wilt ontspannen met een boek of krant, iedereen is welkom, ook als je geen lid bent van de bibliotheek.

Een van de nieuwe voorzieningen is het Doe & Leerplein. Deze plek is ontworpen voor diverse activiteiten en bijeenkomsten, zoals de Studiekring Wijhe, die tweewekelijks samenkomt om kennis te delen en actuele onderwerpen te bespreken. Dit plein is beschikbaar tijdens de openingstijden van de bibliotheek en iedereen met een initiatief is welkom om er gebruik van te maken.

Daarnaast biedt de bibliotheek een grote koffietafel waar bezoekers kunnen genieten van een kop koffie terwijl ze kranten lezen of andere bezoekers ontmoeten. De 'Intheek' is een stille werkplek die ook kan worden gebruikt voor spreekuren door partners. Bovendien zijn er werkplekken met vaste
computers beschikbaar voor gebruik.

De openingstijden van de nieuwe bibliotheek zijn als volgt:

Zaterdag:10.00 uur – 14.00 uur
Maandag,woensdag en vrijdag: 13.30 uur – 17.30 uur

Wij nodigen iedereen uit om de nieuwe bibliotheek te komen
ontdekken en te profiteren van de vele faciliteiten en activiteiten die wij
bieden. Kom langs, ontmoet nieuwe mensen, leer iets nieuws en geniet van een
fijne plek in het hart van Wijhe.