Missie, visie en beleid

Bibliotheek Salland is een laagdrempelige, publieke voorziening die mensen helpt bij hun persoonlijke ontwikkeling teneinde hun de kans te bieden volwaardig en zelfstandig aan de samenleving deel te nemen. De bibliotheek is ook een ontmoetingsplaats waar mensen terecht kunnen om te ontspannen, te leren, zich te informeren en kennis, ervaring en interesses met elkaar te delen.

De bibliotheek opereert vanuit een onafhankelijke positie, is toegankelijk voor iedereen en stelt in alles wat zij doet het ontwikkelingsperspectief van mensen centraal. Daarbij werkt zij samen met lokale partners, het bibliothekennetwerk en de gemeenschap. De bibliotheek draagt daarmee bij aan het welzijn van het individu en de (kennis)samenleving als collectief.

Bestuur en Personeel

Raad van Toezicht

• Dhr. D. Webbink (voorzitter)
  • Dhr. T. van Wijngaarden (secretaris, pl. vz.)
  • Mw. A. Logtenberg
  • Dhr. H. Zijm
  • Mw. T. Hendriks

Raad van Toezicht

Directeur-bestuurder

• Sabine Tielenius Kruythoff

Personeel en vrijwilligers

• 27 personeelsleden
  • 173 vrijwilligers
  • 152 taalcoaches

ANBI

De Bibliotheek Salland is door de Belastingdienst geregistreerd als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Dit betekent dat we ons als Bibliotheek nagenoeg geheel inzetten voor het algemeen belang. Dit betekent onder meer dat giften aftrekbaar zijn voor de belasting. Bibliotheek Salland maakt de gegevens en documenten openbaar zoals vastgesteld is in de Governance Code Cultuur. Op de website van de Belastingdienst kan je meer lezen over wat een ANBI is.

Statutaire naam: Stichting Bibliotheek Salland
KvK nummer: 76903869

Statuten Bibliotheek Salland

Vacatures

Twee vacatures

Team Jeugd van Bibliotheek Salland zoekt twee programmamedewerkers: een verbindende adviseur en een leesbevorderaar.

Bekijk details

Werken bij de Bibliotheek

Op https://www.recruitment.rijnbrink.nl vind je alle vacatures bij Bibliotheek Salland en andere bibliotheken in Overijssel en Gelderland.

Bibliotheekvacatures

Arbeidsvoorwaarden

Bij Bibliotheken en culturele organisaties maak je deel uit van een maatschappelijk betrokken en professioneel team. Wat hebben wij te bieden?

Onze arbeidsvoorwaarden

Meer weten over onze organisatie? Neem gerust contact op.

Contact opnemen