Resultaat 1 - 10 (van 37)

• Bibliotheek Raalte genomineerd voor de beste bibliotheek van Nederland Bekijk details

19 juli 2024

De Bibliotheek Raalte, onderdeel van Bibliotheek Salland, is een van de vijf genomineerden voor de Beste Bibliotheek van Nederland. Deze nominatie onderstreept het ‘noaberschap’ gedreven karakter van de bibliotheek uit Raalte. De bibliotheek ontwikkelt zich door tot huiskamer van de Samenleving. Daarbij zetten ze de beleving maar ook behoeftes van de inwoners van de gemeente Raalte centraal. In maart van dit jaar is hierop ook het interieur aangepast. Dat er nu al een nominatie valt is dus een blije...

• Bibliotheek Salland opent nieuwe vestiging in Wijhe Bekijk details

4 juli 2024

Met trots kondigt Bibliotheek Salland de opening aan van haar nieuwe vestiging in Wijhe. Vanaf vandaag is de bibliotheek te vinden op Langstraat 58-60-62, in het historische pand bekend als 'Het Hemeltjen'. Dit pand, dat een rijke geschiedenis kent met diverse bedrijvigheden zoals een brood- en koekenbakkerij, kruidenierswinkel, wagenmakerij, schoenmakerij, kleermakerij, ijzerwarenwinkel, wijnhandel en tandartsenpraktijk, biedt nu onderdak aan de bibliotheek.

• Nieuwe manier inloggen Bekijk details

14 juni 2024

Alle openbare bibliotheken gaan samenwerken met één inlogsysteem. Met jouw account kun jij vanaf maandag 24 juni inloggen bij de Bibliotheek Salland, en ook bij de online Bibliotheek om e-books of luisterboeken te lenen.

• Jaarverslag 2023 Bekijk details

5 juni 2024

Midden in al die technologische vooruitgang blijft de menselijke maat het belangrijkste! Die woorden uit het voorwoord van het jaarverslag 2023 van de Bibliotheek Salland raken de kern van wat we doen. Wat gebeurde er allemaal in 2023? Lees het jaarverslag online!

• Opening Raalte Bekijk details

5 juni 2024

Afgelopen vrijdag was het zover: de feestelijke opening van onze vernieuwde bibliotheek in Raalte. Onder het genot van een hapje, drankje en vele activiteiten, hebben we met inwoners, samenwerkingspartners en collega's stilgestaan bij dit mooie moment.

• Nederlands leren onder werktijd Bekijk details

29 april 2024

Vier buitenlandse werknemers van twee bedrijven uit Raalte kregen taalles op de werkvloer. Een vrijwilliger van het Taalpunt kwam langs om de lessen te geven.

• Twee vacatures Bekijk details

16 april 2024

Team Jeugd van Bibliotheek Salland zoekt twee programmamedewerkers: een verbindende adviseur en een leesbevorderaar.

• Mooi da’j d’r bint! Bekijk details

25 maart 2024

De bibliotheek in Raalte is weer open! Vier weken duurde de sluiting, omdat er werd verbouwd. Voor lezers, leners en bezoekers is het wachten helemaal de moeite waard! Op maandag 25 maart om 9.00 uur opende de bibliotheek in Raalte opnieuw haar deuren. Binnen ligt een prachtige nieuwe vloer, er is een nieuwe activiteitenruimte gebouwd en het nieuwe Jeugdplein is klaar voor gebruik.

• De stoel van Herman Bekijk details

25 maart 2024

Deze stoel in de helemaal vernieuwde bibliotheek in Raalte is gemaakt met veel liefde, door Herman.

• Biebzwemmen bij zwembad Carrousel Bekijk details

6 maart 2024

Basisschoolleerlingen in Ommen gaan in de twee weken vanaf maandag 11 maart iets bijzonders beleven: biebzwemmen! Tijdens een leuke activiteit in Zwembad Carrousel worden de kinderen ondergedompeld in de verhalen, duiken ze in de letters en spartelen ze rond door de informatie.

Paginanavigatie