Resultaat 11 - 20 (van 29)

• Verkiezingskrant in gewone taal Bekijk details

17 oktober 2023

Op 22 november 2023 is er de Tweede Kamerverkiezing. Speciaal voor mensen die moeite hebben met lezen en schrijven, heeft ProDemos een Verkiezingskrant in gewone taal gemaakt. In deze krant staat in begrijpelijke taal uitgelegd waar de verkiezingen over gaan, hoe stemmen werkt en wat de Tweede Kamer precies doet.

• Week van lezen en schrijven Bekijk details

8 september 2023

In Nederland hebben 2,5 miljoen volwassenen moeite met lezen, schrijven en/of rekenen. Vaak kunnen zij daardoor ook niet goed omgaan met bijvoorbeeld een computer of mobiele telefoon. Tijdens de Week van lezen en schrijven (vrijdag 8 tot en met vrijdag 15 september) roept Stichting Lezen en Schrijven buurthuizen, bibliotheken, gemeenten, scholen en maatschappelijke organisaties op om in actie te komen tegen laaggeletterdheid. Bibliotheek Salland neemt ook dit jaar weer deel aan de themaweek.

• Nieuwe openingstijden Bekijk details

22 augustus 2023

Vanaf maandag 4 september gelden in de vestigingen van de Bibliotheek Salland nieuwe openingstijden. Nieuw: Raalte is nu ook open op maandag. Op maandag en vrijdag zijn we open tot half 8 's avonds. In Wijhe blijven de openingstijden hetzelfde.

• Vacature programmamedewerker Jeugd Bekijk details

21 juli 2023

Ben jij de leesbevorderaar die we zoeken? Bibliotheek Salland heeft per direct – of zo snel mogelijk – een enthousiaste Programmamedewerker Jeugd 0-14 jaar nodig.

• Vacature programmamedewerker Jeugd Bekijk details

21 juli 2023

• Verkoop jeugdboeken Bekijk details

12 juli 2023

Alleen in Raalte: verkoop jeugdboeken. Vul een hele tas voor € 3,–!

• Vakantielezen Bekijk details

11 juli 2023

Hoi! Ga je mee op reis? Deze zomer is de Bibliotheek jouw reisleider. Met Vakantielezen beleef je samen een spannend avontuur!

• Raad jij het boek? Bekijk details

3 maart 2023

Raad jij het boek? Ontdek jij het mysterie van het ingepakte boek? Vind de woorden, raad welk boek er ingepakt is en maak kans op een boekenbon t.w.v €20!

• Hulp bij belastingaangifte Bekijk details

24 februari 2023

Vanaf 1 maart kunt u uw belastingaangifte van 2022 indienen.

• Lokale Voorleeskampioenen Bekijk details

10 februari 2023

De Bibliotheek Salland organiseert jaarlijks lokale finales van de Nationale Voorleeswedstrijd in de gemeentes Ommen, Olst-Wijhe en Raalte om het leesplezier voor kinderen in groep 7 en 8 te vergroten. Schoolkampioenen lezen hun favoriete fragment voor en delen zo hun boekentip met de andere deelnemers én hun enthousiaste supporters. De plezierige spanning van het wedstrijdelement maakt de ervaring onvergetelijk voor de deelnemers.

Paginanavigatie