Resultaat 21 - 30 (van 30)

• Lokale Voorleeskampioenen Bekijk details

10 februari 2023

De Bibliotheek Salland organiseert jaarlijks lokale finales van de Nationale Voorleeswedstrijd in de gemeentes Ommen, Olst-Wijhe en Raalte om het leesplezier voor kinderen in groep 7 en 8 te vergroten. Schoolkampioenen lezen hun favoriete fragment voor en delen zo hun boekentip met de andere deelnemers én hun enthousiaste supporters. De plezierige spanning van het wedstrijdelement maakt de ervaring onvergetelijk voor de deelnemers.

• Nationale Voorleesdagen 2023 Bekijk details

13 januari 2023

Voorleesdagen in de bieb – Vanaf woensdag 25 januari staat Nederland een week lang in het teken van voorlezen. Op allerlei manieren en op zo veel mogelijk plekken vragen we aandacht voor voorlezen. Want voorlezen maakt je leuker! De Bibliotheek Salland organiseert de hele week activiteiten.

• De VoorleesExpress zoekt jou Bekijk details

15 november 2022

De VoorleesExpress in Salland zoekt voorlezers en coördinatoren. Met de VoorleesExpress brengen we verhalen, leesplezier en taalontwikkeling achter de voordeur, daar waar dat nodig is.

• Start leesclub (moderne) literatuur in Wijhe Bekijk details

14 november 2022

Samen over boeken praten is leuk én verrijkend. Leden van een leesclub ontmoeten elkaar om boeken met andere ogen te bekijken en nieuwe dingen te ontdekken. Voor wie wil weten of een leesclub iets voor hem of haar is, kom dan naar een informatiebijeenkomst van Senia.

• Wat wil je weten van Loes den Hollander? Bekijk details

8 november 2022

Op zaterdag 3 december komt Loes den Hollander een lezing geven in de Bibliotheek in Raalte. Zij laat zich interviewen en wil graag antwoord geven op al jullie vragen over haar boeken en schrijverschap. Wat zou je willen weten? Stuur hier je vragen in.

• Nederland Leest 2022 Bekijk details

31 oktober 2022

Eén boek, duizend gesprekken. Van 1 tot en met 30 november is Nederland Leest 2022, met dit jaar het thema Oud worden, jong blijven. Haal nu in de Bibliotheek een gratis boek (op = op)!

18 oktober 2022

• Vacature lid Raad van Toezicht Bekijk details

21 september 2022

Stichting Bibliotheek Salland zoekt een nieuw lid voor de Raad van Toezicht. In de Raad van Toezicht houd je het beleid en de gang van zaken in de Bibliotheek in de gaten. Je geeft gevraagd en ongevraagd advies, vergadert vijfmaal per jaar en houdt daarbij altijd het maatschappelijk belang van de Bibliotheek in het oog.

• Jaarverslag 2021 Bekijk details

19 september 2022

Hoeveel boeken werden er vorig jaar uitgeleend? Spoiler alert: het zijn er meer dan driehonderdduizend! En daar begint het nog maar, met al die interessante dingen die er te vertellen zijn over het werk van de Bibliotheek Salland in 2021. Lees ons jaarverslag!

• Vacature Taalpuntcoördinator-docent Bekijk details

30 mei 2022

Ga jij de laaggeletterdheid in onze regio aanpakken? De Bibliotheek Salland is op zoek naar een Taalpuntcoördinator/-docent voor 14 uur per week.

Paginanavigatie