Huurcontract nieuwe bieb Wijhe getekend

Gepubliceerd op: 24 oktober 2023 12:18

In 2024 verhuist de Bibliotheek Salland, vestiging Wijhe van haar huidige locatie naar Langstraat 58-60-62, ‘het pand van Hemeltjen’. Op maandag 23 oktober 2023 werd het huurcontract getekend. Tot nu toe is de bibliotheek in Wijhe een zelfbedieningsbibliotheek, geheel gerund door vrijwilligers.

Onlangs heeft de gemeenteraad van Olst-Wijhe akkoord gegeven om de bibliotheek op te waarderen tot een zogeheten servicepunt. Professionele krachten gaan samen met de vrijwilligers het bibliotheekwerk uitvoeren. De uitbouw tot servicepunt gaat samen met structurele financiering. In de toekomst is de bibliotheek in Wijhe niet meer afhankelijk van incidenteel toegekende middelen.

‘Wijhe heeft straks een bibliotheek in een prachtig pand op een toplocatie, in het hart van het dorp’, verklaart bibliotheekdirecteur Sabine Tielenius Kruythoff. ‘Binnenkort start de verbouwing, dan wordt het pand ingericht en in de loop van 2024 volgt de verhuizing van de collectie en de voorzieningen van de bibliotheek.’

Op de foto: Bert Hemeltjen, directeur van Bouwbedrijf Hemeltjen uit Wijhe en Sabine Tielenius Kruythoff, directeur van de Bibliotheek Salland, tekenden op maandag 23 oktober het huurcontract voor de Langstraat 58-62 in Wijhe.