Hub in bibliotheek Olst geopend

Gepubliceerd op: 5 februari 2024 10:00

In de bibliotheek in Olst staat sinds kort een hub. In deze geluidsdichte cabine kunnen maximaal 4 mensen overleggen of rustig werken. Iedere bezoeker van de bibliotheek mag de hub gebruiken. Afgelopen vrijdag werd de hub feestelijk geopend.

‘In de korte tijd dat de hub er staat, zien we dat een hoop mensen er graag gebruik van maken’, zegt Martine Temmink, programmamaker Volwassenen bij de Bibliotheek Salland. ‘Hier in Olst hebben we elke vrijdag spreekuur van het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO). In de bieb was er tot nu toe niet echt een plek met genoeg privacy om sommige vragen van bezoekers op een vertrouwde manier te bespreken. Daarvoor is deze nieuwe hub echt een uitkomst’.

Het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) is een wekelijks spreekuur in de bibliotheek voor alle mogelijke vragen over digitale diensten van de overheid. Een groep speciaal getrainde vrijwilligers beantwoordt vragen en verwijst bezoekers gericht door. Een afspraak maken bij de gemeente, een nieuwe ID-kaart aanvragen, inloggen met DigiD of doorverwezen worden naar de juiste instantie voor vragen over werk, inkomen, belastingen, et cetera: bij het IDO kan iedereen terecht. Het spreekuur van het IDO is elke vrijdag van 10.00 tot 12.00 in bibliotheek in Olst. Meer informatie is te vinden op www.bibliotheeksalland.nl/ido.

Op de foto: v.l.n.r. vrijwilligers Bob, Hans en Henk openen samen de hub.