Nieuwe manier inloggen

Gepubliceerd op: 14 juni 2024 14:00

Alle openbare bibliotheken gaan samenwerken met één inlogsysteem. Met jouw account kun jij vanaf maandag 24 juni inloggen bij de Bibliotheek Salland, en ook bij de online Bibliotheek om e-books of luisterboeken te lenen.

Wat er verandert

Voor de meeste gebruikers verandert er praktisch niets. Het enige wat je moet doen, is uitloggen bij alle diensten van de Bibliotheek en opnieuw inloggen met je account van de Bibliotheek Salland.

Hoe zit dat bij ...

de website van de Bibliotheek Salland (deze website)

Je logt in met je bestaande gebruikersnaam en wachtwoord. Klik bovenin op het woord 'Inloggen'. Er is een kleine kans dat je een andere gebruikersnaam moet kiezen. Dit kan zo zijn als twee of meer mensen in Nederland dezelfde gebruikersnaam willen gebruiken. Tip: stel je eigen e-mailadres in als gebruikersnaam. Je eigen e-mailadres is namelijk uniek.

de online Bibliotheek (e-books en luisterboeken)

Bij de online Bibliotheek leen je e-books en luisterboeken. Dat kan via www.onlinebibliotheek.nl en via de mobiele app op je telefoon of tablet.

Je logt nu in met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord als bij de Bibliotheek Salland

Dit kan anders zijn dan je gewend bent. Eerder had je voor de online Bibliotheek een aparte login. Nu is het dus één login voor alle diensten van de Bibliotheek!

de WISE-app

De WISE-app op je telefoon is voor het reserveren, verlengen en inzien van je geleende items

Je logt hierop in met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord als bij de Bibliotheek Salland. Doet hij het niet (meer)?Het kan zijn dat je in de app even moet uitloggen en weer inloggen.

Aandachtspunten

Let op: Je gebruikersnaam en wachtwoord veranderen meestal niet (*). Wel ziet het aanmeldscherm er voortaan anders uit.

(*) Er is een kleine kans dat je wel iets moet veranderen. Bijvoorbeeld je gebruikersnaam, omdat er al iemand anders met dezelfde gebruikersnaam is.

Hulp nodig?

Wij helpen je graag als je er niet uitkomt, en vaak wijst het zich vanzelf.

Wil je nu alvast meer weten? Ga dan naar bibliotheek.nl/hulp-bij-inloggen.

Vragen?

Bel of mail ons gerust via 085 760 61 80 (weekdagen na 13.30 uur) of neem contact op via het contactformulier.