Nederland Leest 2022

Gepubliceerd op: 31 oktober 2022 10:26

Eén boek, duizend gesprekken. Van 1 tot en met 30 november is Nederland Leest 2022, met dit jaar het thema Oud worden, jong blijven. Haal nu in de Bibliotheek een gratis boek (op = op)!

We worden met z’n allen gemiddeld steeds ouder, maar we blijven ook steeds fitter. Hoe is het om ouder te worden en hoe blijf je fit en vitaal? Een goed boek brengt gesprekken op gang en verbindt lezers met elkaar. In november leest heel Nederland daarom één boek. Lezers krijgen dit boek cadeau van hét centrum voor ontmoeting en gesprek: de Bibliotheek!

Het cadeau van de Bibliotheek: een gratis boek!

Kom naar Bibliotheek Salland tijdens Nederland Leest en krijg het boek Mevrouw mijn moeder van Yvonne Keuls van ons cadeau (op = op)!Met Mevrouw mijn moeder richt Yvonne Keuls een liefdevol monument op voor haar bijzondere moeder. Het is een meeslepend en ontroerend verhaal over de Indische wortels van haar familie, over de repatriëring naar Nederland, de vestiging van het gezin in Den Haag en de herinneringen en verhalen van vroeger. Mevrouw mijn moeder is een ode aan de vertelkunst – een prachtig, met veel humor geschreven, persoonlijk en ontwapenend boek, dat bekroond werd met de Publieksprijs 1999.Je kunt Mevrouw mijn moeder de hele maand november gratis ophalen bij de Bibliotheek!

Campagne Nederland Leest

Nederland Leest is een bibliotheekcampagne van stichting CPNB ter bevordering van het lezen van boeken, met ieder jaar een ander thema. In het hele land worden er in de maand november activiteiten georganiseerd voor Nederland Leest om lezers met elkaar te verbinden. Zien we jou ook in Bibliotheek Salland tijdens Nederland Leest?