Verkiezingskrant in gewone taal

Gepubliceerd op: 17 oktober 2023 12:26

Op 22 november 2023 is er de Tweede Kamerverkiezing. Speciaal voor mensen die moeite hebben met lezen en schrijven, heeft ProDemos een Verkiezingskrant in gewone taal gemaakt. In deze krant staat in begrijpelijke taal uitgelegd waar de verkiezingen over gaan, hoe stemmen werkt en wat de Tweede Kamer precies doet.

Haal je gratis verkiezingskrant

In elke bibliotheek ligt een stapeltje gratis kranten. Was het je nooit helemaal duidelijk hoe het nou zit met die politiek? Weten waarom je moet stemmen, en hoe je bepaalt welke partij past bij jouw mening over de wereld?

Haal dan jouw Verkiezingskrant in gewone taal bij de Bibliotheek en ga goed voorbereid op 22 november naar het stemhokje!

LVB-versie Stem jij ook?

Speciaal voor mensen met een lichte verstandelijke beperking (LVB) heeft ProDemos de verkiezingskrant Stem jij ook? Een krant in simpele taal en met heldere illustraties. Ook deze ligt in de Bibliotheek.